Σάββατο, 4 Σεπτεμβρίου 2010

Καλή Σχολική Χρονιά...

Τα σχολεία σχεδόν ανοίγουν. Γίνεται σκληρός αγώνας για μια ακόμη χρονιά για να ανοίξουν κανονικά... Και πάλι αλλαγές στην παιδεία και πάλι μεταρρυθμίσεις...Πρώτα ο μαθητής όπως πάντα...
Παρόλα, όμως, αυτά, υπάρχουν κάποια παιδικά ερωτήματα μου, τα οποία δεν βλέπω να παίρνουν απαντήσεις εδώ και πάμπολλα χρόνια.

1. Γιατί να υπάρχουν κενά το Σεπτέμβριο, αφού οι μεταθέσεις - αποσπάσεις έχουν ολοκληρωθεί από την άνοιξη; Τα κενά είναι γνωστά. Γιατί δεν καλύπτονται; Άντε να αρρωστήσει ένας, άντε να γεννήσει μία, άντε και κανένας να πάρει μια εκπαιδευτική άδεια. Ε πόσοι ; Δύο ;Τρεις; Δε δικαιολογούνται τόσα κενα.

2. Πως να επιστρέψουν οι καθηγητές στα σχολεία (από τα γραφεία) όταν στα γραφεία δεν έχουν προσληφθεί διοικητικοί υπάλληλοι εδω και δεκαετίες; Πως θα λειτουργήσουν τα γραφεία; Και επιπλέον, στα γραφεία πήγαιναν και καθηγητές που δε μπορούσαν να σταθούν στην τάξη... Τώρα τους γυρίζουμε πίσω; Πάλι θα τους λουστούν τα παιδιά;

3. Γιατί στο Λύκειο να περνάς με μέσο όρο 9,5 έχοντας χάσει οσαδήποτε μαθήματα; Υπάρχουν μαθητές που πήραν π.χ. Θρησκευτικά και Αγγλικά 20 και κόπηκαν σε όλα τα βασικά (Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά, Νέα, Αρχαία, Έκθεση, Γεωμετρία , κλπ) κι όμως περνάνε την τάξη !!! Πάνε στην επόμενη χωρίς να έχουν γνώσεις της προηγούμενης! Εισιτήριο για νέα αποτυχία και δημιουργία προβλημάτων στην τάξη.

4. Για ποιο λόγο παιδιά με έτοιμη δουλειά, που θέλουν απλά ένα απολυτήριο Λυκείου να μπαίνουν υποχρεωτικά σε κατεύθυνση και να δίνουν πανελλαδικές; Έτσι, και το επίπεδο της τάξης πέφτει, και φασαρία δημιουργείται και αυτά βασανίζονται, και είναι πολύ πιθανό να κοπούν στις Πανελλαδικές σε όλα και να χάσουν την τρίτη λυκείου... Το τελευταίο σημαίνει ότι πρέπει να ξαναδώσουν εξετάσεις τον άλλο Ιούνιο!

5. Γιατί οι μαθητές πάνε φροντιστήρια; Είναι τόσο ανεπαρκής η παιδεία μας; Απορώ γιατί το ρωτάμε αυτό... Η απάντηση είναι πολύ απλή και έχει δύο σκέλη :

Α) Αν μιλάμε για Πανελλαδικές, η φιλοσοφία του σχολείου δεν είναι να κάνει πρωταθλητισμό. Ο Καθηγητής οφείλει να ακολουθεί το μέσο επίπεδο της τάξης και όχι τους άριστους. Επιπλέον, το σχολείο υπάρχει για να κάνει και κοινωνικοποίηση . Όχι για να δίνει ξερές γνώσεις. Οι πανελλαδικές εξετάσεις , όμως, απαιτούν πρωταθλητισμό! Δηλαδή, εκμάθηση ξερών γνώσεων (χωρίς άλλη παιδεία) με όσο το δυνατό πιο εξατομικευμένο τρόπο που θα είναι αποτελεσματικός για κάθε μαθητή. Αυτό στο σχολείο είναι αδύνατο να γίνει, άσχετα από την ικανότητα των καθηγητών.

Β) Αν μιλάμε για αδύναμους μαθητές που χρειάζονται φροντιστήριο από το Δημοτικό κιόλας, τότε θα έπρεπε να υπάρχουν τμήματα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, που δέν υπάρχουν τα κονδύλια για να γίνουν. Κάτι πάει να γίνει με τα Ολοήμερα Δημοτικά, βέβαια, αλλά για να δούμε...

6. Και το τόσο τετριμμένο ερώτημα. Όταν ο καθηγητής είναι ο πλέον κακοπληρωμένος δημόσιος υπάλληλος, περιμένουμε να είναι παράλληλα και ο πιο παραγωγικός; Όταν ένας άνθρωπος δε βγάζει το μήνα, το μυαλό του είναι στο πως να μαζέψει λεφτά. Και αυτό, φυσικά, θα γίνει με ιδιαίτερα...

7. Παιδαγωγική κατάρτιση καθηγητών... Τεράστιο ζητημα. Κάποιοι έχουν κάνει ίσως ένα εξάμηνο στο πανεπιστήμιο. Πολλοί ούτε κάν αυτό! Μπαίνουν απλά σε τάξεις και αυτοσχεδιάζουν αναπαράγωντας παλιά πρότυπα....

8. Το περίφημο "Νέο σχολείο" με τις εφαρμογές της πληροφορικής, με εργαστήρια που ιδρύθηκαν εδω και δεκαετίες, περασαν από πάνω τους εκατοντάδες μαθητές και τώρα παραπαίουν... Και φυσικά, χωρίς εκπαιδευτικό λογισμικό. Οι καθηγητές αυτοσχεδιάζουν και αν τύχει να βρουν κάτι μόνοι τους όλα καλα! Η πιο απλή ιδέα θα ήταν να δώσει το υπουργείο λογισμικό με ασκήσεις ECDL για εξάσκηση των παιδιών. Αλλά πρωτίστως, καλούς υπολογιστές! Και, φυσικά, Antivirus! Δίνει laptop στα παιδιά του γυμνασίου, ενώ θα μπορούσε να τα δώσει στο σχολείο και να έχει- με πολύ λιγότερα λεφτά -τόσο το εργαστήριο πληροφορικής τον εξοπλισμό του, όσο και κάθε τάξη απο πολλά laptop! Αλλά είπαμε... επικοινωνιακή πολιτική! Μπήκε η πληροφορική στα σχολεία! Ζήτω! Άλλαξαν οι καιροί!

13 σχόλια:

sCaTterBraiN είπε...

δεν ξέρω πολλά από τα σχολεία σήμερα, αλλά μου φαίνεται ότι έχεις δίκιο σε όσα λες.
πάντως, από φίλους καθηγητές πανεπιστημίου μαθαίνω ιστορίες φρίκης για το επίπεδο αμορφωσιάς των φοιτητών τους (υπάρχει βέβαια η περίπτωση του ότι ανέκαθεν οι 'γέροι' γκρινιάζουν για το επίπεδο των 'νέων' αλλά έχω δει με τα μάτια μου κάποια γραπτά τους).
καλημέρα!
:-)

Coula είπε...

Δεν θα διαφωνήσω μαζί σου, αν και θα μπορούσα!!!!

Σε αυτό που λες στο 3 και σχεδον στο 4, πιστευω πως η θέση των παιδιών είναι μέσα στην τάξη, είτε είναι καλοί μαθητές είτε όχι. Το αν δημιουργούν προβλήματα είναι ένα άλλο θέμα που αφορά κυρίως στην διαχείριση μιας τάξης απο τον εκπαιδευτικό.

suncitizen είπε...

scatteredbrain
Είναι αλήθεια. Υπάρχει πολύ χαμηλό επίπεδο. Κι αυτό έχει να κάνει και με το θέμα 3 που περνάει όλη η σαβούρα αλώβητη, αλλά και με το γεγονός ότι οι μικροί σήμερα είναι γενιά της εικόνας και του ίντερνετ. Δε μπορούν εύκολα να διαβάσουν βιβλία και να γράψουν κείμενο. Ενώ δεν έχουν μάθει να ψάχνουν πολύ. Η λύση είναι στο google. Μετά copy-paste!

Coula καλή μ
Τα παιδιά πρέπει να είναι μέσα στην τάξη, αλλά σε ποια τάξη; Αυτό είναι το ερώτημα. Δεν τα διώχνω. Απλά λέω να πάνε σε μία τάξη ανάλογη του επιπέδου τους και ανάλογη των ενδιαφερώντων τους. Όχι όλοι στο ίδιο τσουβάλι. Ούτε οι εκπαιδευτικοί είναι θαυματοποιοί, ούτε τα σχολεία πάρκιν παιδιών. Παλιά υπήρχε η 5η δέσμη και βόλευε τους περαστικούς. Τώρα ο περαστικός οφείλει να δώσει πανελλαδικές! Οπότε και αυτός υποφέρει και οι άλλοι.
Αυτή τη στιγμή το σύστημα σέβεται τον προβληματικό μαθητή, αλλά δε σέβεται καθόλου τον καλό μαθητή, ο οποίος δε μπορει να κάνει σωστή δουλειά και η παιδεία που του παρέχεται υποβαθμίζεται.
Επίσης, υπάρχει και το Τεχνικό Λύκειο, που όμως είναι πολύ υποβαθμισμένο στη συνείδηση του λαού. Καμία μανα δε θέλει το παιδί της εκεί. Το θέλει στο Γενικό Λύκειο, κι ας είναι μεταφερόμενο φορτίο...

amalthia είπε...

συμφωνώ με όλα αλλά πιο πολύ με το 4...είναι μονόδρομος δηλαδή η ανώτατη εκπαιδευση.και αν δεν κάνεις γι'αυτήν τότε σου λέει δεν αξίζεις ούτε απολυτήριο.

πόσο πίσω είμαστε.και όταν είσαι πίσω στην παιδεία-εκπαίδευση τότε είσαι πίσω ΠΑΝΤΟΥ.

αλήθεια θύμισε μου κάτι,υπάρχει ακόμα το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων? (αυτό λέει πολλά)

suncitizen είπε...

amalthia
είμαστε πίσω στην παιδεία, γι αυτό και βλέπεις ότι δε μπορεί να οργανωθεί η χώρα, αφού ο λαός είναι απαίδευτος.

Leviathan είπε...

eimaste poli poli piso kai sti paideia kai se polla alla distixos. kalispera!

suncitizen είπε...

kalimera leviathan.
H paideia omws einai i basi gia ola ta upoloipa opws eipa kai stin Amalthia... Gi auto de bgainoume apo tin krisi xwris paideia.

Zaphod είπε...

Eξαιρετικές ερωτησεις.

Απο απαντήσεις ομως η Αννουλα τα έκανε ρόιδο. Τι περιμένεις όμως όταν μας παραμυθιασε όλους πως πχ "κενα δεν υπάρχουν" και σε όσα σχολεία ξέρω ακόμα τα παιδιά κάνουν 3ωρα και 4ωρα (το πολυ). Απο εκει καταλαβαινεις την φερεγγυοτητα του όλου "πακετου"

suncitizen είπε...

Χαιρε Ζάφωδ
χαίρομαι που σε ξαναβλέπω.
Για μια φορά ακόμα η επικοινωνιακή πολιτική στην πολιτική προηγείται της οργάνωσης, όπως πάντα άλλωστε...

{.πavλος.} είπε...

kalh sxolikh xronia loipon... ;)

[annoula for president! lol]

suncitizen είπε...

episis Pavle

{.πavλος.} είπε...

egw den 8a paw sxoleio...lew na mh ma8w grammata...hehe...kalitera 8a einai...ena xwrafaki...liges ntomatoules...merika provatakia...mia xara 8a einai. :)

suncitizen είπε...

Παύλε σε λίγο η δουλειά δε θα έχει νόημα... Θα παίρνουμε τόσα λίγα, που θα κάνουμε όλοι αυτό που λες...